پیغام های خطایی در هنگام بوت شدن قبل از بارگیری ویندوز مشاهده می شود
  1. اطمینان حاصل کنید که تنظیمات بایوس (سیستم ورودی/خروجی اولیه) رایانه شما به درستی برای سخت افزار نصب شده در رایانه شما پیکربندی شده است. تنظیمات نادرست در BIOS ممکن است باعث ایجاد خطاهای مختلفی در اولین راه‌اندازی رایانه سازگار با IBM شود. این خطاها اغلب زمانی رخ می دهد که کامپیوتر برای اولین بار بوت می شود و ممکن است روند بارگذاری کامپیوتر را متوقف کند.
  2. خطاهایی که در هنگام بوت با آنها مواجه می شوند معمولاً به دلیل پیکربندی اشتباه با autoexec.bat یا config.sys شما هستند. توصیه می کنیم autoexec.bat و config.sys خود را ویرایش کنید و به دنبال هر گونه ناهنجاری باشید.
پیام های خطا هنگام بارگذاری ویندوز

خطاهایی که هنگام بارگیری ویندوز 3.x رخ می دهد یا از بارگیری ویندوز جلوگیری می کند، اغلب به دلیل مشکلاتی در win.ini یا system.ini ایجاد می شود. این مشکلات اغلب با بازیابی یک نسخه پشتیبان از win.ini و system.ini حل می شود. در زیر مراحلی وجود دارد که می توان برای بازیابی نسخه پشتیبان از این فایل ها انجام داد.

  1. به یک اعلان MS-DOS خارج شوید.
  2. در اعلان MS-DOS، تایپ کنید: cd\windows و Enter را فشار دهید.
  3. از اعلان C:\Windows>، dir system.* و dir win.* را تایپ کنید تا به دنبال نسخه های پشتیبان از system.ini یا win.ini بگردید و اینکه آیا نام آنها چیست. به دنبال یک فایل سیستم و win بگردید که به —، bac یا bak ختم می شود. اگر این فایل موجود است، با بقیه مراحل ادامه دهید. متأسفانه، اگر این فایل پیدا نشود، این مراحل کار نمی کنند.
  4. اگر توانستید یک فایل پشتیبان را پیدا کنید، ren system.ini system.ch و ren win.ini win.ch را تایپ کنید تا نام فایل های system.ini و win.ini فعلی را تغییر دهید.
  5. در نهایت copy system.??? را تایپ کنید. system.ini و win win.??? win.ini جایی که ??? قرار دارد نام افزونه پشتیبان است که توانستید آن را پیدا کنید.
  6. اگر رایانه شما یک برنامه محافظت از ویروس نصب کرده است، مطمئن شوید که به روز است و هیچ ویروسی شناسایی نشده است. اگر رایانه شما برنامه محافظت از ویروس ندارد، برنامه ای را نصب کنید تا مطمئن شوید هیچ ویروسی مشکل شما را ایجاد نمی کند.
سایر پیام های خطا

اگر پیام‌های خطای دیگری را تجربه می‌کنید، احتمالاً این خطاها ناشی از برنامه‌هایی است که در حال اجرا هستید یا یک دستگاه سخت‌افزاری که می‌خواهید از آن استفاده کنید. توصیه می کنیم نمای کلی عیب یابی اولیه دستگاه یا برنامه سخت افزاری خود را مشاهده کنید.

کامپیوتر به کندی کار می کند
  1. مطمئن شوید که autoexec.bat و config.sys شما بهینه شده اند. تغییر نحوه بارگیری برنامه ها در حافظه، حذف خطوط غیر ضروری و تغییر ترتیب خطوط در config.sys می تواند کمک کننده باشد. برای اطلاعات بیشتر به نمای کلی autoexec.bat و config.sys مراجعه کنید.
  2. تمام برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند را ببندید.
  3. مطمئن شوید که رایانه شما حداقل 50 مگابایت فضای هارد دیسک آزاد دارد. اگر رایانه شما کمتر از 50 مگابایت فضای خالی دارد، ممکن است باعث کند عملکرد رایانه شما کندتر شود.
  4. Microsoft ScanDisk و Defrag را روی کامپیوتر اجرا کنید.
  5. تمام فایل های موقت و هر فایل خطای ScanDisk را حذف کنید. از اعلان MS-DOS C:\> تایپ کنید del *.tmp,/span> تا همه فایل های موقت حذف شوند، همچنین del *.chk را تایپ کنید. پس از حذف فایل‌ها، cd\dos را تایپ کنید تا وارد دایرکتوری DOS شوید و فایل‌های *.tmp و *.chk را مانند قبل حذف کنید. در نهایت، cd\windows را تایپ کنید تا وارد دایرکتوری ویندوز شوید و فایل های *.tmp و *.chk را مانند قبل حذف کنید.
  6. اگر قبلاً یک نسخه پشتیبان از system.ini و win.ini خود را بازیابی نکرده اید، توصیه می کنیم نسخه قدیمی این فایل ها را بازیابی کنید.
  7. حاصل کنید که رایانه شما آخرین درایورهای دستگاه های سخت افزاری نصب شده در رایانه شما را دارد.
  8. اگر با یک دستگاه سخت افزاری مشکل دارید، به بررسی کلی عیب یابی اساسی برای اقداماتی که می تواند برای کمک به حل مشکلات سخت افزاری خود برداشته شود، مراجعه کنید.
دیگر

اگر همچنان خطا دارید یا نمی توانید مشکل خود را حل کنید، irtecnology.ir را جستجو کنید، راهنمای آنلاین ما را بررسی کنید. اگر پس از بررسی این مکان‌ها همچنان نمی‌توانید مشکل خود را حل کنید، با ما تماس بگیرید.

0
0