پیغام های خطایی در هنگام بوت شدن قبل از بارگیری ویندوز مشاهده می شود

  1. مطمئن شوید که تنظیمات بایوس (سیستم ورودی/خروجی اولیه) کامپیوتر شما به درستی برای سخت افزار نصب شده در رایانه شما پیکربندی شده است. تنظیمات نادرست در BIOS ممکن است باعث ایجاد خطاهای مختلفی در اولین راه‌اندازی رایانه سازگار با IBM شود. این خطاها اغلب زمانی رخ می دهند که رایانه برای اولین بار بوت می شود و ممکن است روند بارگذاری رایانه را متوقف کند.
  2. مانند نسخه های قبلی سیستم عامل های مایکروسافت، ویندوز 95 همچنان از autoexec.bat و config.sys برای سازگاری با عقب استفاده می کند. خطاهایی که قبل از بارگیری ویندوز رخ می دهند اغلب به دلیل پیکربندی نادرست در autoexec.bat و config.sys ایجاد می شوند.
پیام های خطا هنگام بارگذاری ویندوز

خطاهایی که هنگام بارگیری ویندوز 95 رخ می دهد یا از بارگیری ویندوز جلوگیری می کند ممکن است به دلیل مشکلات win.ini یا system.ini باشد. این مشکلات اغلب با بازیابی یک نسخه پشتیبان از win.ini و system.ini حل می شود. در زیر مراحلی وجود دارد که می توان برای بازیابی نسخه پشتیبان از این فایل ها انجام داد.

  1. به یک اعلان MS-DOS خارج شوید.
  2. در اعلان MS-DOS  cd\windows ، را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
  3. از اعلان C:\Windows>، dir system.* و dir win.* را تایپ کنید تا به دنبال نسخه های پشتیبان از system.ini یا win.ini بگردید و اینکه آیا نام آنها چیست. به دنبال یک فایل system و win بگردید که به —، bac یا bak ختم می شود. اگر این فایل موجود است، با بقیه مراحل ادامه دهید. متأسفانه، اگر این فایل پیدا نشود، این مراحل کار نمی کنند.
  4. اگر توانستید یک فایل پشتیبان را پیدا کنید، ren system.ini system.ch و ren win.ini win.ch را تایپ کنید تا نام فایل های system.ini و win.ini فعلی را تغییر دهید.
  5. در نهایت copy system.??? system.ini و copy win.??? win.ini را تایپ کنید.  جایی که ??? قرار دارد نام افزونه پشتیبان است که توانستید آن را پیدا کنید.
سایر پیام های خطایی که هنگام بارگیری ویندوز یا پس از بارگذاری ویندوز رخ می دهد

خطاهایی که هنگام بارگیری ویندوز یا پس از اتمام بارگذاری ویندوز رخ می دهد، اغلب ناشی از موارد زیر است. برنامه ای که به طور خودکار همزمان با ویندوز بارگیری می شود، مشکل یا پیکربندی نادرست یک دستگاه سخت افزاری یا ویروس رایانه ایاست.

  1. اگر خطاهایی رخ داد اما مایکروسافت ویندوز همچنان بارگیری می‌شود، بررسی کنید که در Device Manager مشکل یا تداخلی وجود نداشته باشد.
  2. اطمینان حاصل کنید که اگر برنامه ها به طور خودکار بارگیری می شوند، خطاها با این برنامه ها مرتبط نیستند. اغلب، ابزارهایی مانند برنامه های آنتی ویروس ممکن است در اولین راه اندازی ویندوز بارگیری شوند و باعث بروز خطا شوند. اگر فکر می‌کنید که خطاهای راه‌اندازی با برنامه دیگری مرتبط است، به عیب‌یابی نرم‌افزار اصلی ما مراجعه کنید.
  3. اگر در رایانه شما یک برنامه آنتی ویروس نصب شده است، مطمئن شوید که به روز است و هیچ ویروسی شناسایی نشده است. اگر رایانه شما برنامه آنتی ویروس ندارد، آن را نصب کنید تا مطمئن شوید هیچ ویروسی مشکل شما را ایجاد نمی کند.
سایر پیام های خطا

اگر پیام‌های خطای دیگری را تجربه می‌کنید، احتمالاً این خطاها ناشی از برنامه‌ای است که در حال اجرا هستید یا یک دستگاه سخت‌افزاری است. توصیه می کنیم نمای کلی عیب یابی اولیه دستگاه یا برنامه سخت افزاری خود را مشاهده کنید.

کامپیوتر به کندی کار می کند
  1. مطمئن شوید که رایانه شما حداقل 100 مگابایت فضای خالی از هارد دیسک دارد. اگر رایانه شما کمتر از 100 مگابایت فضای خالی دارد، ممکن است باعث کند کارکرد رایانه شما کمتر شود.
  2. Microsoft ScanDisk و Defrag را روی کامپیوتر اجرا کنید.
  3. روی Search، Start کلیک کنید و For Files or Folders را انتخاب کنید. در پنجره جستجو، فایلی به نام *.tmp را جستجو کنید و مطمئن شوید که در درایو C: محلی جستجو یا جستجو می کنید. پس از اتمام جستجو، فایل های یافت شده را حذف کنید.
  4. هر برنامه‌ای را که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند ببندید یا برنامه‌های پس‌زمینه را از بارگیری خودکار هر بار که کامپیوترتان بوت می‌شود، غیرفعال کنید.
  5. ویندوز 95 از autoexec.bat و config.sys استفاده می کند. بنابراین، مطمئن شوید که autoexec.bat و config.sys شما بهینه شده اند. تغییر نحوه بارگیری برنامه ها در حافظه، حذف خطوط غیر ضروری و تغییر ترتیب خطوط در config.sys می تواند کمک کننده باشد. برای اطلاعات بیشتر به نمای کلی autoexec.bat و config.sys مراجعه کنید.
  6. اگر قبلاً یک نسخه پشتیبان از فایل های system.ini و win.ini خود را بازیابی نکرده اید، توصیه می کنیم نسخه قدیمی این فایل ها را بازیابی کنید.
  7. اطمینان حاصل کنید که هیچ خطا یا تداخلی در Device Manager وجود ندارد.
  8. با بررسی صفحه به‌روزرسانی مایکروسافت ویندوز، مطمئن شوید که ویندوز 95 به‌روز است. همچنین، مطمئن شوید که رایانه شما آخرین درایورهای دستگاه های سخت افزاری نصب شده در رایانه شما را دارد.
  9. اگر در رایانه شما یک برنامه آنتی ویروس نصب شده است، مطمئن شوید که به روز است و هیچ ویروسی شناسایی نشده است. اگر رایانه شما برنامه آنتی ویروس ندارد، آن را نصب کنید تا مطمئن شوید هیچ ویروسی مشکل شما را ایجاد نمی کند.
مشکل با دستگاه سخت افزاری

اگر با یک دستگاه سخت افزاری مشکل دارید، به بررسی کلی عیب یابی اساسی برای اقداماتی که می تواند برای کمک به حل مشکلات سخت افزاری خود برداشته شود، مراجعه کنید.

دیگر

اگر همچنان خطا دارید یا نمی توانید مشکل خود را حل کنید، irtecnology.ir را جستجو کنید، راهنمای آنلاین ما را بررسی کنید. اگر پس از بررسی این مکان‌ها همچنان نمی‌توانید مشکل خود را حل کنید، با ما تماس بگیرید.

0
0