اگر می‌خواهید نرم‌افزاری را روی رایانه‌تان نصب یا اجرا کنید و با خطا یا مشکلات دیگری مواجه هستید، مراحل عیب‌یابی کلی زیر را مرور کنید.

امکان نصب برنامه وجود ندارد
  1. اگر برنامه را از رسانه ای نصب می کنید، با خواندن فایل های روی درایو بررسی کنید که دیسکت ها یا سی دی قابل خواندن هستند. به عنوان مثال، کاربران مایکروسافت ویندوز می توانند درایو را در Windows Explorer کاوش کنند. اگر CD سعی در پخش خودکار دارد، ممکن است لازم باشد روی درایو کلیک راست کرده و برای مرور درایو روی Explore کلیک کنید.
  2. اگر سی دی به خوبی و بدون خطا خوانده می شود، بررسی کنید رایانه شما حداقل سیستم مورد نیاز برنامه را برآورده می کند. اگر رایانه شما فضای کافی درایو دیسک را نداشته باشد یا شرایط لازم را نداشته باشد، برنامه نصب نخواهد شد.
  3. مطمئن شوید که برنامه یا ابزاری که نصب می کنید با سیستم عامل رایانه نصب شده سازگار است. به عنوان مثال، بسیاری از ابزارهای قدیمی (مانند برنامه های محافظت از ویروس) ممکن است فقط با نسخه خاصی از ویندوز مایکروسافت کار کنند.
  4. اگر در تأیید کلید CD یا کلید محصول متوقف می شوید، بررسی کنید که شماره صحیح خود را وارد کرده اید. اگر شماره یا کلید خود را گم کرده اید یا کار نمی کند، باید با توسعه دهنده برنامه تماس بگیرید.
خطا در هنگام نصب
  1. بررسی کنید رایانه شما با الزامات سیستمی برنامه یا ابزار مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر فضای دیسک رایانه شما در حین نصب تمام شود، در حین نصب با خطا مواجه می شود.
  2. اگر پیام خطا عمومی نیست، پیام خطا را جستجو کنید.
  3. اگر از مایکروسافت ویندوز 95 یا بالاتر استفاده می کنید، برنامه را از حالت Safe Mode نصب کنید.
  4. اگر از روی سی دی نصب می کنید، مطمئن شوید که تمیز است و هیچ خراش قابل توجهی ندارد.
برنامه یا ابزار هنگام بارگیری بارگیری نمی شود یا با خطا مواجه می شود
  1. بررسی کنید که برنامه یا اسناد ابزار یا وب سایت به خطا اشاره نکرده باشد. اغلب، خطا و توضیح نحوه رفع خطا قبلاً مستند شده است.
  2. بررسی کنید که هیچ وصله یا به‌روزرسانی از سوی توسعه‌دهنده برنامه در دسترس نباشد. گاهی اوقات، ممکن است برنامه قبل از اجرای موفقیت آمیز روی رایانه شما نیاز به به روز رسانی داشته باشد.
  3. از بسته بودن سایر برنامه ها هنگام اجرای برنامه یا ابزار اطمینان حاصل کنید. اگر برنامه پس از بستن تمام برنامه ها با موفقیت اجرا شود، ممکن است برنامه با برنامه های دیگر تداخل داشته باشد.
  4. حداقل یکبار پس از نصب برنامه کامپیوتر را ریبوت کنید. برخی از برنامه ها برای اینکه به درستی کار کنند نیاز به راه اندازی مجدد کامپیوتر پس از نصب دارند.
  5. بررسی کنید رایانه شما تاریخ درستی داشته باشد. گاهی اوقات، ممکن است یک برنامه به تاریخ متکی باشد و اگر آن تاریخ به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.
  6. اگر پیروی از توصیه‌های بالا مشکلات شما را حل نکرد، برنامه یا ابزار کاربردی را دوباره نصب کنید.
دیگر

گاهی اوقات، مشکل نرم افزاری شما ممکن است مربوط به سیستم عامل شما باشد. توصیه می کنیم راهنمای ما برای عیب یابی اساسی را ببینید و تمام مراحلی را که برای سیستم عامل خاص شما اعمال می شود انجام دهید.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

0
0