آشنایی با one drive در اکسل

معرفی

بسیاری از ویژگی های مایکروسافت آفیس برای ذخیره و به اشتراک گذاری فایل ها به صورت آنلاین طراحی شده اند. OneDrive فضای ذخیره سازی آنلاین مایکروسافت است که می توانید از آن برای ذخیره، ویرایش و اشتراک گذاری اسناد و سایر فایل های خود استفاده کنید. می‌توانید از رایانه، تلفن هوشمند یا هر دستگاهی که استفاده می‌کنید به OneDrive دسترسی داشته باشید.

برای شروع کار با OneDrive، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب مایکروسافت رایگان راه اندازی کنید، اگر قبلاً آن را ندارید.

هنگامی که یک حساب مایکروسافت دارید، می توانید به آفیس وارد شوید. فقط روی Sign in در گوشه سمت راست بالای پنجره اکسل کلیک کنید.

مزایای استفاده از OneDrive

هنگامی که به حساب مایکروسافت خود وارد شدید، چند کار وجود دارد که می توانید با OneDrive انجام دهید:

  • دسترسی به فایل های خود در هر کجا: زمانی که فایل های خود را در آن ذخیره می کنید، می توانید از هر رایانه، تبلت یا تلفن هوشمندی که اتصال اینترنت دارد به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید اسناد جدیدی از OneDrive ایجاد کنید.
  • از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید: ذخیره فایل‌ها در OneDrive به آنها یک لایه حفاظتی اضافی می‌دهد. حتی اگر اتفاقی برای رایانه شما بیفتد، OneDrive فایل های شما را ایمن و در دسترس نگه می دارد.
  • اشتراک گذاری فایل ها: اشتراک گذاری فایل های OneDrive خود با دوستان و همکاران آسان است. شما می توانید انتخاب کنید که آیا آنها می توانند فایل ها را ویرایش کنند یا به سادگی بخوانند. این گزینه برای همکاری عالی است زیرا چندین نفر می توانند یک سند را به طور همزمان ویرایش کنند (این به عنوان نویسندگی مشترک نیز شناخته می شود).
ذخیره و باز کردن فایل ها

هنگامی که به حساب مایکروسافت خود وارد می شوید، هر زمان که فایلی را ذخیره یا باز می کنید، OneDrive به عنوان یک گزینه ظاهر می شود. شما همچنان می توانید فایل ها را در رایانه خود ذخیره کنید. با این حال، ذخیره فایل‌ها در OneDrive به شما امکان می‌دهد از هر رایانه دیگری به آن‌ها دسترسی داشته باشید، و همچنین به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

برای مثال، وقتی روی Save As کلیک می‌کنید، می‌توانید OneDrive یا  رایانه خود را به عنوان محل ذخیره انتخاب کنید.

0
0