اشتراک گذاری و همکاری در پرونده ها
Google Drive اشتراک گذاری فایل های شما را ساده می کند. همچنین به چندین نفر اجازه می دهد یک فایل را ویرایش کنند و این امکان را برای همکاری در زمان واقعی فراهم می کند.
هر زمان که فایلی را از Google Drive خود به اشتراک می گذارید، می توانید به دیگران اجازه دهید همان فایل را مشاهده و حتی ویرایش کنند. در حالی که می توانید هر فایلی را که در Google Drive خود ذخیره کرده اید به اشتراک بگذارید، توجه به این نکته ضروری است که فقط می توانید از ویژگی های همکاری برای فایل های ایجاد شده در Drive خود استفاده کنید.
بیایید به مثال اولنا، معلم هنر نگاه کنیم که از Google Drive خود برای سازماندهی نامه ها برنامه های درسی و موارد دیگر استفاده می کند. پرونده های Olenna عبارتند از:
- فایلهایی که او خصوصی نگه می دارد، مانند صفحه گسترده او با هزینه های کلاس درس
- فایلهایی که او به دیگران اجازه می دهد ویرایش کنند، مانند اسناد برنامه ریزی درسی که با معلم خود ایجاد می کند
- فایلهایی که او به طور عمومی به اشتراک می گذارد و به دیگران اجازه ویرایش نمی دهد، مانند خبرنامه ها و اطلاعیه هایی که با دانش آموزان و والدین آنها به اشتراک می گذارد
- فایلهایی که دیگران با او به اشتراک می گذارند، از جمله پرونده هایی که می تواند ویرایش کند، مانند موجودی لوازم معلم همکارش و مواردی که او نمی تواند مانند برنامه ای که مدیر مدرسه برای او ارسال کرده است.
همانطور که می توانید حدس بزنید، هیچ تنظیم اشتراک گذاری برای همه پرونده های Olenna مناسب نخواهد بود. تنظیماتی که برای هر یک از فایل های به اشتراک گذاشته شده خود انتخاب می کنید احتمالاً به دلیل اشتراک گذاری آن بستگی دارد.
وقتی که شما یک فایل را با یک گروه محدودی از افراد به اشتراک می گذارید، آنها برای مشاهده و یا ویرایش فایل باید به یک حساب Google وارد شوند . با این حال، وقتی با یک گروه بزرگتر به اشتراک می گذارید یا فایل را عمومی می کنید، همکاران شما برای دسترسی به فایل نیازی به حساب Google ندارند.
برای به اشتراک گذاشتن یک فایل با گروه محدودی از افراد:
- فایلی را که می خواهید به اشتراک بگذارید پیدا کرده و انتخاب کنید، سپس روی دکمه Share کلیک کنید.
2. یک جعبه گفتگو ظاهر خواهد شد. در کادر People، آدرس ایمیل افرادی را که می خواهید فایل را با آنها به اشتراک بگذارید تایپ کنید. در صورت تمایل، می توانید پیامی را اضافه کنید که برای افرادی که فایل را با آنها به اشتراک می گذارید ایمیل می شود.
3. روی Send کلیک کنید. فایل شما به اشتراک گذاشته می شود.
برای کنترل بیشتر بر روی فایل های خود، می توانید روی پیکان کشویی کلیک کنید تا تصمیم بگیرید که آیا افراد می توانند فایل را ویرایش کنند، نظر دهند یا تنها مشاهده کنند.
اشتراک گذاری با پیوند
با ارائه پیوند به هر فایلی در Google Drive خود می توانید به راحتی یک فایل را با گروه بزرگتری از افراد به اشتراک بگذاری . برای به اشتراک گذاشتن هر فایلی که شما می خواهید از لینک که اساساً یک URL یا آدرس وب است، استفاده کنید. این می تواند به ویژه برای فایل هایی که بسیار بزرگ هستند برای ارسال به عنوان پیوست ایمیل، مانند فایل های موسیقی یا ویدئو مفید باشد. همچنین می توانید با ارسال پیوند به یک صفحه وب عمومی، یک فایل را به اشتراک بگذارید. هرکسی که روی پیوند کلیک کند به فایل هدایت می شود.
برای به اشتراک گذاشتن پیوند:
- فایلی را که می خواهید به اشتراک بگذارید پیدا کرده و انتخاب کنید، سپس روی دکمه Share کلیک کنید.
یک جعبه گفتگو ظاهر خواهد شد. روی Get shareable link کلیک کنید.
3. پیوند به فایل در کلیپ بورد وب شما کپی می شود. بعد از آن شما می توانید از لینک در یک پیام ایمیل یا در وب برای به اشتراک گذاشتن فایل استفاده کنید. پس از پایان کار، روی Done کلیک کنید .
فایل های به اشتراک گذاشته شده با شما
افراد همچنین می توانند فایل ها را با شما به اشتراک بگذارند. این فایلها در پوشه Shared with Me ظاهر می شوند. با این حال، اگر ترجیح می دهید بدون تغییر به این نمایه، از Google Drive خود به پرونده ای دسترسی داشته باشید، می توانید آن را منتقل کنید. برای انجام این کار، به پوشه Shared with Me بروید، موس را روی فایل مورد نظر قرار دهید، سپس Add to My Drive را انتخاب کنید .
ابزارهای همکاری
هر زمان که یک فایل را با ابزار Google Drive به اشتراک می گذارید، این اختیار را خواهید داشت که به ویرایشگران خود اجازه دهید فایل را تغییر داده و ویرایش کنند. گوگل درایو چند ابزار ارائه می دهد که موجب افزایش همکاری و آسانتر برای برقراری ارتباط با دیگران می شود که می توانید ببنید چه تغییراتی توسط دیگران داده شده است و توسط چه کسی انجام پذیرفته است.
حالت پیشنهاد
Google Drive همچنین دارای یک ویژگی به نام Suggesting mode است که مشابه ویژگی Track Changes در Microsoft Office است. این به هر مشارکت کننده اجازه می دهد تا تغییرات را ایجاد کند، در حالی که به سایر همکاران این فرصت را می دهد که قبل از دائمی شدن تغییرات را مرور کنند. این صفحه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه انجام اصلاحات پیشنهادی و پذیرش یا رد تغییرات دیگران دارد.
چالش!
- فایل نمونه ما را باز کنید . مطمئن شوید که به سیستم Google وارد شده اید، سپس روی File > Make a copy کلیک کنید.
- به suggesting mode تغییر دهید.
- سه خط اول حرف را انتخاب کرده و آنها را وسط تراز کنید.
- نام Melissa Vaughn را انتخاب کرده و یک نظر اضافه کنید که می گوید: ” Double check the spelling.” .
- پس از اتمام کار، سند شما باید چیزی شبیه به این باشد:
6. اختیاری: سعی کنید سند خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.