پیغام های خطایی در هنگام بوت شدن قبل از بارگیری ویندوز مشاهده می شود

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات بایوس (سیستم ورودی/خروجی اولیه) کامپیوتر به درستی برای سخت افزار نصب شده در رایانه شما پیکربندی شده است. تنظیمات نادرست در BIOS ممکن است باعث ایجاد خطاهای مختلفی در اولین راه‌اندازی رایانه سازگار با IBM شود. این خطاها اغلب زمانی رخ می دهند که رایانه برای اولین بار بوت می شود و ممکن است روند بارگذاری رایانه را متوقف کند.

پیام های خطا هنگام بارگذاری ویندوز

خطاهایی که هنگام بارگیری ویندوز 2000 رخ می دهند یا از بارگیری ویندوز جلوگیری می کنند، احتمالاً به دلیل یک خطای پیکربندی در رجیستری ایجاد می شوند.

  1. اگر اخیراً چیزی را تغییر داده یا نصب کرده اید که می تواند باعث توقف بارگذاری ویندوز معمولی شود، آخرین پیکربندی خوب شناخته شده را بارگیری کنید.
  2. اگر نمی توانید نرمال ویندوز را راه اندازی کنید، سعی کنید در حالت Safe Mode بوت شوید و سپس سعی کنید مشکل خود را حل کنید.
  3. اگر نتوانستید مشکل خود را از طریق Safe Mode حل کنید، رجیستری را با استفاده از scanreg بازیابی کنید.
سایر پیام های خطایی که هنگام بارگیری ویندوز یا پس از بارگذاری ویندوز رخ می دهد
  1. اگر خطاهایی رخ داد اما مایکروسافت ویندوز همچنان بارگیری می‌شود، بررسی کنید که مشکل یا تداخلی در Device Manager وجود نداشته باشد.
  2. اطمینان حاصل کنید که اگر برنامه ها به طور خودکار بارگیری می شوند، این خطاها با این برنامه ها مرتبط نیستند. اغلب، برنامه های کاربردی مانند برنامه های آنتی ویروس ممکن است در اولین راه اندازی ویندوز بارگیری شوند و باعث بروز خطا شوند.
  3. با بررسی صفحه به‌روزرسانی مایکروسافت ویندوز، مطمئن شوید که ویندوز 2000 به‌روز است.
  4. اگر رایانه شما یک برنامه آنتی ویروس نصب کرده است، مطمئن شوید که به روز است و هیچ ویروسی شناسایی نشده است. اگر رایانه شما آنتی ویروس نصب نکرده است، برنامه ای را نصب کنید تا مطمئن شوید هیچ ویروسی مشکل شما را ایجاد نمی کند.
سایر پیام های خطا

اگر پیام‌های خطای دیگری را تجربه می‌کنید، احتمالاً این خطاها ناشی از برنامه‌ای است که در حال اجرا هستید یا یک دستگاه سخت‌افزاری که می‌خواهید از آن استفاده کنید. توصیه می کنیم نمای کلی عیب یابی اولیه دستگاه یا برنامه سخت افزاری خود را مشاهده کنید.

کامپیوتر به کندی کار می کند
  1. مطمئن شوید که رایانه شما حداقل 500 مگابایت فضای خالی هارد دیسک دارد. اگر رایانه شما کمتر از 500 مگابایت فضای خالی داشته باشد، ممکن است باعث کندی رایانه شود.
  2. Microsoft ScanDisk و Defrag را روی کامپیوتر اجرا کنید.
  3. هر برنامه‌ای را که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند ببندید یا برنامه‌های پس‌زمینه را از بارگیری خودکار هر بار که کامپیوترتان بوت می‌شود، غیرفعال کنید.
  4. روی Start، Search کلیک کنید و For Files or Folders را انتخاب کنید. در پنجره جستجو، فایل هایی با نام *.tmp را جستجو کنید و مطمئن شوید که در درایو C: محلی جستجو یا جستجو می کنید. پس از اتمام جستجو، فایل های یافت شده را حذف کنید.
  5. اطمینان حاصل کنید که هیچ خطا یا تداخلی در Device Manager وجود ندارد.
  6. با بررسی صفحه به‌روزرسانی مایکروسافت ویندوز، مطمئن شوید که ویندوز 2000 به‌روز است. همچنین مطمئن شوید که رایانه شما آخرین درایورهای دستگاه های سخت افزاری نصب شده در رایانه شما را دارد.
  7. اگر رایانه شما یک برنامه آنتی ویروس نصب کرده است، مطمئن شوید که به روز است و هیچ ویروسی شناسایی نشده است. اگر رایانه شما آنتی ویروس نصب نکرده است، برنامه ای را نصب کنید تا مطمئن شوید هیچ ویروسی مشکل شما را ایجاد نمی کند.
مشکل با دستگاه سخت افزاری

اگر با یک دستگاه سخت افزاری مشکل دارید، به بررسی کلی عیب یابی اساسی برای اقداماتی که می تواند برای کمک به حل مشکلات سخت افزاری خود برداشته شود، مراجعه کنید.

دیگر

اگر همچنان خطا دارید یا نمی توانید مشکل خود را حل کنید، irtecnology.ir را جستجو کنید، راهنمای آنلاین ما را بررسی کنید. اگر پس از بررسی این مکان‌ها همچنان نمی‌توانید مشکل خود را حل کنید، با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

0
0