پیغام های خطایی در هنگام بوت شدن قبل از بارگیری ویندوز مشاهده می شود
اطمینان حاصل کنید که تنظیمات بایوس (سیستم ورودی/خروجی اولیه) کامپیوتر به درستی برای سخت افزار نصب شده در رایانه شما پیکربندی شده است. تنظیمات نادرست در BIOS ممکن است باعث ایجاد خطاهای مختلفی در اولین راهاندازی رایانه سازگار با IBM شود. این خطاها اغلب زمانی رخ می دهد که رایانه برای اولین بار بوت می شود و ممکن است روند بارگذاری رایانه را متوقف کند.
پیام های خطا هنگام بارگذاری ویندوز
خطاهایی که هنگام بارگیری ویندوز XP رخ می دهند یا از بارگیری ویندوز XP جلوگیری می کنند، احتمالاً ناشی از یک خطای پیکربندی در رجیستری است.
- اگر اخیراً چیزی را تغییر داده یا نصب کرده اید که می تواند باعث توقف بارگذاری ویندوز معمولی شود، آخرین پیکربندی خوب شناخته شده را بارگیری کنید.
- اگر نمی توانید ویندوز معمولی را راه اندازی کنید، سعی کنید کامپیوتر را در حالت ایمن ویندوز XP بوت کنید.
- اگر رایانه قبلاً کار می کرد اما اخیراً با مشکلی که با آن روبرو هستید مواجه شده است، گزینه System Restore را اجرا کنید تا رایانه به تاریخ قبلی بازیابی شود.
سایر پیام های خطایی که هنگام بارگیری ویندوز یا پس از بارگذاری ویندوز رخ می دهد
- اگر قبل از بارگیری ویندوز مایکروسافت خطاهایی رخ داد، بررسی کنید که مشکل یا تداخلی در Device Manager وجود نداشته باشد.
- اطمینان حاصل کنید که اگر برنامه ها به طور خودکار بارگیری می شوند، خطاها با این برنامه ها مرتبط نیستند. اغلب ابزارهایی مانند برنامه های ویروسی ممکن است در اولین راه اندازی ویندوز بارگیری شوند و باعث ایجاد خطا شوند. اگر فکر می کنید که خطاهای راه اندازی با برنامه دیگری مرتبط است، به عیب یابی نرم افزار اصلی ما مراجعه کنید.
- مطمئن شوید که ویندوز XP به روز است.
- اگر رایانه شما یک برنامه محافظت از ویروس نصب کرده است، مطمئن شوید که به روز است و هیچ ویروسی شناسایی نشده است. اگر رایانه شما برنامه محافظت از ویروس ندارد، یک برنامه آنتی ویروس نصب کنید تا مطمئن شوید هیچ ویروسی مشکل شما را ایجاد نمی کند.
- اگر کامپیوتر در گذشته کار می کرد اما با این مشکل مواجه بود، گزینه System Restore را اجرا کنید.
سایر پیام های خطا
اگر پیامهای خطای دیگری را تجربه میکنید، احتمالاً توسط برنامهای که اجرا میکنید و یک دستگاه سختافزاری ایجاد شدهاند. توصیه می کنیم نمای کلی عیب یابی اولیه دستگاه یا برنامه سخت افزاری خود را مشاهده کنید.
کامپیوتر به کندی کار می کند
- مطمئن شوید که رایانه شما حداقل 500 مگابایت فضای خالی هارد دیسک دارد. اگر رایانه شما کمتر از 500 مگابایت فضای خالی داشته باشد، ممکن است باعث کندی رایانه شود.
- Microsoft ScanDisk و Defrag را روی کامپیوتر اجرا کنید. اطلاعات بیشتر و راهنمایی با این دستورات در نمای کلی ScanDisk و نمای کلی Defrag ما موجود است.
- هر برنامهای را که در پسزمینه اجرا میشوند ببندید یا برنامههای پسزمینه را از بارگیری خودکار هر بار که کامپیوترتان بوت میشود، غیرفعال کنید.
- روی Start، Search و For Files or Folders کلیک کنید. در پنجره جستجو، فایل هایی با نام *.tmp را جستجو کنید و مطمئن شوید که در درایو C: محلی جستجو یا جستجو می کنید. پس از اتمام جستجو، فایل های یافت شده را حذف کنید.
- اطمینان حاصل کنید که هیچ خطا یا تداخلی در Device Manager وجود ندارد.
- با بررسی صفحه بهروزرسانی مایکروسافت ویندوز، مطمئن شوید که ویندوز XP بهروز است.
- تمام فایل های موجود در پوشه Prefetch ویندوز خود را حذف کنید. اگر دیگر از برنامه های بارگذاری استفاده نشود، این فایل ها می توانند منابع کلی سیستم را کاهش دهند.
- بررسی کنید رایانه شما آخرین درایورها را نصب کرده باشد.
- اگر رایانه شما یک برنامه محافظت از ویروس نصب کرده است، مطمئن شوید که به روز است و هیچ ویروسی شناسایی نشده است. اگر رایانه شما برنامه محافظت از ویروس ندارد، برنامه ای را نصب کنید تا مطمئن شوید هیچ ویروسی مشکل شما را ایجاد نمی کند.
- اگر کامپیوتر در گذشته کار می کرد اما با این مشکل مواجه بود، گزینه System Restore را اجرا کنید.
مشکل با دستگاه سخت افزاری
اگر با یک دستگاه سخت افزاری مشکل دارید، به بررسی کلی عیب یابی اساسی برای اقداماتی که می تواند برای کمک به حل مشکلات سخت افزاری خود برداشته شود، مراجعه کنید.
دیگر
اگر همچنان خطا دارید یا نمی توانید مشکل خود را حل کنید، irtecnology.ir را جستجو کنید، راهنمای آنلاین ما را برای راهنمایی بیشتر بررسی کنید.