انجام کارهای بیشتر PivotTables در اکسل

معرفی

همانطور که در درس قبلی ما آموختید، PivotTables را می توان برای خلاصه کردن و تجزیه و تحلیل تقریباً هر نوع داده استفاده کرد. برای دستکاری PivotTable خود – و کسب بینش بیشتر در مورد داده های خود – Excel سه ابزار اضافی ارائه می دهد: filtersslicers و PivotCharts.

اختیاری: کتاب کار تمرینی ما را دانلود کنید.

فیلترها

گاهی اوقات ممکن است بخواهید روی بخش خاصی از داده های خود تمرکز کنید. از فیلترها می توان برای محدود کردن داده ها در PivotTable استفاده کرد تا بتوانید فقط اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنید.

برای افزودن فیلتر:

در مثال زیر، فروشندگان خاصی را فیلتر می کنیم تا تعیین کنیم فروش فردی آنها چگونه بر هر منطقه تأثیر می گذارد.

  1. فیلدی را از لیست فیلدها به قسمت فیلترها بکشید . در این مثال از فیلد Salesperson استفاده می کنیم.

فیلد فیلتر

      2. فیلتر بالای PivotTable ظاهر می شودروی پیکان کشویی کلیک کنید، سپس کادر کنار Select Multiple Items را علامت بزنید.

منو فیلتر

      3. علامت کادر کنار هر موردی را که نمی‌خواهید در PivotTable اضافه کنید، بردارید. در مثال خود، علامت کادرهای چند فروشنده را برداریم، سپس روی OK کلیک کنید.

برداشتن تیک موارد جهت فیلتر

      4. PivotTable برای منعکس کردن تغییرات تنظیم می شود.

جدول فیلتر

برش دهنده ها (Slicers)

برش‌کننده‌ها فیلتر کردن داده‌ها در PivotTables را آسان‌تر می‌کنند. اسلایسرها اساساً فقط فیلتر هستند، اما استفاده از آنها آسانتر و سریعتر است و به شما امکان می دهد فوراً داده های خود را تغییر دهید. اگر مرتباً PivotTables خود را فیلتر می کنید، ممکن است بخواهید به جای فیلترها از برش دهنده استفاده کنید.

برای افزودن برش دهنده:
  1. هر سلولی را در PivotTable انتخاب کنید.
  2. از تب Analyze روی دستور Insert Slicer کلیک کنید.

دستور slicers

      3. یک جعبه گفتگو ظاهر خواهد شد. کادر کنار فیلد مورد نظر را علامت بزنید. در مثال خود، Salesperson را انتخاب می کنیم، سپس روی OK کلیک می کنیم.

فیلد اسلایسر

      4. اسلایسر در کنار PivotTable ظاهر می شود. هر مورد انتخاب شده با رنگ آبی برجسته می شود . در مثال زیر، اسلایسر شامل هر هشت فروشنده است، اما در حال حاضر تنها پنج نفر از آنها انتخاب شده اند.

جدول اسلایسر

      5. درست مانند فیلترها، فقط موارد انتخاب شده در PivotTable استفاده می شود. هنگامی که یک مورد را انتخاب یا لغو انتخاب می کنید، PivotTable فوراً تغییر را منعکس می کند. سعی کنید آیتم های مختلف را انتخاب کنید تا ببینید چگونه روی PivotTable تاثیر می گذارند. کلید Ctrl را روی صفحه کلید خود فشار دهید و نگه دارید تا چندین مورد را همزمان انتخاب کنید.

چند اسلایسر

همچنین می توانید روی نماد فیلتر در گوشه سمت راست بالای برش دهنده کلیک کنید تا همه موارد به طور همزمان انتخاب شوند.

نمودارهای محوری (PivotCharts)

PivotChart ها مانند نمودارهای معمولی هستند، با این تفاوت که داده ها را از یک PivotTable نمایش می دهند. درست مانند نمودارهای معمولی، می‌توانید نوع نمودار، طرح‌بندی و سبکی را انتخاب کنید که داده‌ها را به بهترین شکل نشان دهد.

برای ایجاد یک نمودار محوری:

در مثال زیر، PivotTable ما بخشی از ارقام فروش هر منطقه را نشان می دهد. ما از PivotChart استفاده می کنیم تا بتوانیم اطلاعات را واضح تر ببینیم.

  1. هر سلولی را در PivotTable خود انتخاب کنید.
  2. از تب Insert، روی دستور PivotChart کلیک کنید.

دستور نمودار

      3. کادر محاوره ای Insert Chart ظاهر می شود. نوع نمودار و طرح مورد نظر را انتخاب کنید، سپس روی OK کلیک کنید.

کادر محاوره ای chart

4. PivotChart ظاهر خواهد شد.

جدول نمودار

سعی کنید از فیلترها یا برش‌کن‌ها برای محدود کردن داده‌ها در PivotChart خود استفاده کنید. برای مشاهده زیرمجموعه های مختلف اطلاعات، ستون ها یا ردیف ها را در PivotTable خود تغییر دهید. در مثال زیر، PivotTable را برای مشاهده فروش ماهانه برای هر فروشنده تغییر دادیم.

نمودار تنظیم شده

چالش!
  1. کتاب کار تمرینی ما را باز کنید.
  2. در قسمت Region ،Rows را بردارید و آن را با Salesperson جایگزین کنید.
  3. یک PivotChart وارد کنید و نوع Line with Markers را انتخاب کنید.
  4. یک برش دهنده برای مناطق درج کنید.
  5. از برش دهنده فقط برای نشان دادن مناطق جنوبی و شرقی استفاده کنید.
  6. نوع PivotChart را به Stacked Column تغییر دهید.
  7. در قسمت PivotChart Fields در سمت راست، Month را به قسمت Legend (Series) اضافه کنید. توجه : همچنین می‌توانید روی PivotTable کلیک کنید و ماه (Month) را برای نتایج مشابه به قسمت ستون‌ها اضافه کنید.
  8. وقتی کارتان تمام شد، کتاب کار شما باید چیزی شبیه به این باشد:

نتیجه چالش

0
0