بررسی کنید که کابل ها به درستی به پشت اسکنر متصل شده اند

اگر اسکنر یک اسکنر پورت موازی باشد، دو اتصال موجود در پشت اسکنر دارد. بررسی کنید کابلی که از رایانه می‌آید به ورودی، ورودی رایانه، رایانه یا اتصال مشابه متصل است.

اطمینان حاصل کنید که اسکنر برق می گیرد

اگر اسکنر شما برق نمی گیرد، توصیه می کنیم تمام اتصالات الکتریکی اسکنر را بررسی کنید. مطمئن شوید که آنها به درستی در پشت کامپیوتر، در اسکنر و در پریز دیواری خود وصل شده اند. اگر کابل برق اسکنر به یک نوار برق یا محافظ برق وصل شده است، اسکنر را مستقیماً به پریز برق وصل کنید تا مطمئن شوید که مشکل ایجاد نمی کند.

اگر اسکنر کامپیوتر در حال روشن شدن است، باید متوجه شوید که چراغ داخلی زمانی که برق برای اولین بار توسط اسکنر دریافت می شود روشن می شود.

پس از بررسی اتصالات، اگر هنوز برق اسکنر ندارید، توصیه می کنیم با سازنده اسکنر تماس بگیرید.

عیب یابی اسکنر پورت موازی

اگر دستگاه دیگری بین اسکنر و رایانه وصل شد، رایانه را خاموش کنید و دستگاه‌های متصل به یا از اسکنر را موقتاً جدا کنید. اگر پس از جدا کردن این دستگاه‌ها، اسکنر کار کرد، احتمالاً دستگاه مشکل دارد یا نمی‌تواند با دستگاه‌های موازی دیگر کار کند.

کاربران رایانه شخصی ویندوز تأیید می کنند که هیچ TSR در پس زمینه اجرا نمی شود

Ctrl+Alt+Del را فشار داده و تمام نرم افزارهای در حال اجرا را به جز Explorer و Systray پایان دهید و سپس دوباره اسکن کنید. اگر با این کار مشکل شما حل شد، برنامه‌های پس‌زمینه (مانند برنامه آنتی ویروس) از درست کارکردن اسکنر شما جلوگیری می‌کنند.

حالت پورت LPT را بررسی کنید

کاربران رایانه شخصی باید مطمئن شوند که حالت پورت LPT در BIOS رایانه (سیستم ورودی/خروجی اصلی) روی EPP (درگاه موازی پیشرفته) یا دو جهته تنظیم شده است یا سعی کنید بین این دو حالت متناوب کنید.

درایورها را به روز کنید

بررسی کنید که آخرین درایورهای نصب شده برای سیستم عامل در رایانه شما استفاده شده است.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

0
0