فایلهای خود را به همراه داشته باشید
وقتی روی سند یا فایل رایانه دیگری کار می کنید، همیشه می توانید آن را در هارد رایانه خود ذخیره کنید . گاهی اوقات، ممکن است بخواهید فایل خود را با خود بیاورید و آن را در رایانه دیگری باز کنید. در این درس، ما در مورد دو روش ذخیره فایل های خود صحبت می کنیم تا بتوانید تقریباً از هر کجا به آنها دسترسی داشته باشید.
- درایو فلش: درایوهای فلش هارد دیسک های کوچک و قابل جابجایی هستند که به پورت های USB رایانه شما متصل می شوند. آنها نسبتاً ارزان هستند (معمولاً کمتر از 20 دلار) و می توانید در هر فروشگاه با بخش لوازم الکترونیکی خریداری کنید.
- ذخیره سازی ابری : ذخیره سازی ابری به این معنی است که فایل های خود را با استفاده از یک حساب دارای سرویس ابری در سرورهای اینترنت ذخیره می کنید . با استفاده از فضای ذخیره سازی ابری، می توانید بدون نیاز به پیگیری یک دستگاه فیزیکی، از هر رایانه ای که به اینترنت دسترسی دارد، به فایل های خود دسترسی پیدا کنید .
از درایوهای فلش و ابر نیز می توان برای پشتیبان گیری از فایل های شما استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، درس ما در مورد پشتیبان گیری از فایل های خود را بررسی کنید.
استفاده از فلش مموری
درایوهای فلش حمل فایل ها و اسناد مهم شما را به صورت قابل حمل آسان می کنند. شما همیشه باید از فایل های موجود در درایو فلش خود در جاهای دیگر پشتیبان بگیرید، در صورت از بین رفتن یا خراب شدن آن.
برای اتصال فلش مموری:
- درایو فلش را در درگاه USB کامپیوتر خود قرار دهید. شما باید یک درگاه USB در جلو، پشت یا کنار رایانه خود پیدا کنید (بسته به اینکه رومیزی یا لپ تاپ دارید، ممکن است مکان متفاوت باشد).
- اگر از ویندوز استفاده می کنید، ممکن است کادر محاوره ای ظاهر شود. در این صورت، باز کردن پوشه را برای مشاهده فایل ها انتخاب کنید. در Mac، معمولاً نماد درایو فلش روی دسکتاپ ظاهر می شود.
- اگر کادر محاوره ای ظاهر نمی شود، Windows Explorer – یا اگر از Mac استفاده می کنید Finder را باز کنید – و درایو فلش را در سمت چپ پنجره انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نام فلش مموری ممکن است متفاوت باشد.
برای کار با فلش مموری:
پس از اتصال یک درایو فلش، می توانید مانند هر پوشه دیگری در رایانه خود، از جمله جابجایی و حذف فایل ها، با آن کار کنید.
- اگر می خواهید یک فایل را از رایانه خود روی درایو فلش کپی کنید روی رایانه خود کلیک کرده و آن را به این پنجره بکشید.
2. فایل کپی می شود و این نسخه جدید در درایو فلش ذخیره می شود. نسخه اصلی فایل همچنان در رایانه شما ذخیره می شود.
3. اگر می خواهید یک فایل را از درایو فلش خود در رایانه خود کپی کنید، روی این پنجره کلیک کرده و آن را به رایانه خود بکشید.
4. اگر می خواهید یک فایل را از درایو فلش خود حذف کنید، روی رایانه یا سطل زباله در Mac روی سطل بازیافت کلیک کرده و آن را بکشید . ممکن است کادر محاوره ای ظاهر شود. اگر چنین است، روی Yes کلیک کنید تا تأیید کنید که می خواهید فایل را برای همیشه حذف کنید.
اگر کادر محاوره ای ظاهر نمی شود، ممکن است لازم باشد سطل زباله را خالی کنید تا فایل برای همیشه حذف شود.
برای حذف ایمن فلش مموری:
پس از اتمام کار با فلش مموری، آن را از درگاه USB حذف نکنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به فایل های درایو، باید مطمئن شوید که آن را به درستی قطع کرده اید.
- روی فلش مموری کلیک راست کرده و گزینه Disconnect (یا Eject ) را انتخاب نمایید.
2. اکنون می توانید با خیال راحت فلش مموری را از درگاه USB خارج کنید.
اگر از Mac استفاده می کنید، می توانید بر روی دکمه Eject در کنار درایو فلش در Finder کلیک کنید تا آن را خارج کنید.
ذخیره فایل ها در ابر
خدمات زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد یک حساب کاربری رایگان ایجاد کرده و اسناد، تصاویر و سایر فایل ها را در ابر ذخیره کنید . برخی از معروف ترین آنها Google Drive ، OneDrive و Dropbox هستند . فضای ذخیره سازی رایگان است که همراه با این حساب معمولا در حدود 15GB مقدار فضای مناسبی است اگر شما در حال استفاده از حساب کاربری خود برای مقاصد شخصی، کار، مدرسه و یا به طور منظم هستید. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و می خواهید همه اسناد خود را در ابر نگه دارید، ممکن است بخواهید برای ذخیره بیشتر به سرویس ابری خود پول پرداخت کنید.
بر خلاف رسانه های فیزیکی، ابر نمی تواند خراب شود یا از بین برود، بنابراین لزوماً نیازی به پشتیبان گیری از فایل هایی که در آن نگهداری می کنید، نیست. اشتراک گذاری فایل های موجود در ابر نیز آسان تر است تا بتوانید با دوستان و همکاران خود همکاری کنید. با این حال، وقتی چیزی را آنلاین ذخیره می کنید، همیشه این خطر وجود دارد که کاربران غیرمجاز سعی کنند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند. برای محافظت از فایل های خود، یک رمز عبور قوی ایجاد کنید و به تنظیمات حریم خصوصی و خط مشی سرویس ابری که استفاده می کنید توجه کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس هایی که به شما امکان می دهد فایل های خود را در ابر ذخیره کنید.