پیغام های خطایی در هنگام بوت شدن قبل از بارگیری ویندوز مشاهده می شود

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات بایوس (سیستم ورودی/خروجی اولیه) کامپیوتر به درستی برای سخت افزار نصب شده در رایانه شما پیکربندی شده است. تنظیمات نادرست در BIOS ممکن است باعث ایجاد خطاهای مختلفی در اولین راه‌اندازی رایانه سازگار با IBM شود. این خطاها اغلب زمانی رخ می دهند که رایانه برای اولین بار بوت می شود و ممکن است روند بارگذاری رایانه را متوقف کند.

پیام های خطا هنگام بارگذاری ویندوز
  1. خطاهایی که هنگام بارگیری ویندوز Me رخ می دهند یا از بارگیری ویندوز Me جلوگیری می کنند، احتمالاً به دلیل یک خطای پیکربندی در رجیستری ایجاد می شوند.
  2. اگر نمی توانید وارد ویندوز شوید و معتقدید که حذف یا uninstall یک برنامه یا تغییر تنظیمات ممکن است به شما کمک کند وارد ویندوز شوید، کامپیوتر را در حالت Safe Mode بوت کنید.
    اگر نتوانستید مشکل خود را از طریق Safe Mode حل کنید، رجیستری را با استفاده از scanreg بازیابی کنید.
سایر پیام های خطایی که هنگام بارگیری ویندوز یا پس از بارگذاری ویندوز رخ می دهد
  1. اگر خطاهایی رخ داد اما مایکروسافت ویندوز همچنان بارگیری می‌شود، بررسی کنید که در Device Manager مشکل یا تداخلی وجود نداشته باشد.
  2. اطمینان حاصل کنید که اگر برنامه ها به طور خودکار بارگیری می شوند، خطاها با این برنامه ها مرتبط نیستند. اغلب ابزارهایی مانند برنامه های ویروسی ممکن است در اولین راه اندازی ویندوز بارگیری شوند و باعث بروز خطا شوند. اگر فکر می کنید که خطاهای راه اندازی با برنامه دیگری مرتبط است، به عیب یابی نرم افزار اصلی ما مراجعه کنید.
  3. با بررسی صفحه به‌روزرسانی مایکروسافت ویندوز، مطمئن شوید که Windows Me به‌روز است. همچنین، مطمئن شوید که رایانه شما آخرین درایورهای دستگاه های سخت افزاری نصب شده در رایانه شما را دارد.
  4. اگر رایانه شما یک برنامه محافظت از ویروس نصب کرده است، مطمئن شوید که به روز است و هیچ ویروسی شناسایی نشده است. اگر رایانه شما برنامه محافظت از ویروس ندارد، برنامه ای را نصب کنید تا مطمئن شوید هیچ ویروسی مشکل شما را ایجاد نمی کند.
سایر پیام های خطا

اگر پیام‌های خطای دیگری را تجربه می‌کنید، احتمالاً این خطاها ناشی از برنامه‌ای است که در حال اجرا هستید یا دستگاه سخت‌افزاری که می‌خواهید از آن استفاده کنید. توصیه می کنیم مراحل اصلی عیب یابی دستگاه یا برنامه سخت افزاری خود را ببینید.

کامپیوتر به کندی کار می کند
  1. مطمئن شوید که رایانه شما حداقل 500 مگابایت فضای خالی هارد دیسک دارد. اگر رایانه شما کمتر از 500 مگابایت فضای خالی داشته باشد، ممکن است باعث کندی رایانه شود.
  2. Microsoft ScanDisk و Defrag را روی کامپیوتر اجرا کنید.
  3. برنامه‌هایی را که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، ببندید و برنامه‌های پس‌زمینه را هر بار که کامپیوترتان بوت می‌شود، به‌طور خودکار بارگیری نشوند.
  4. روی Start، Search و For Files or Folders کلیک کنید. در پنجره جستجو، فایل هایی با نام *.tmp را جستجو کنید و مطمئن شوید که در درایو C: محلی جستجو یا جستجو می کنید. پس از اتمام جستجو، فایل های یافت شده را حذف کنید.
  5. اطمینان حاصل کنید که هیچ خطا یا تداخلی در Device Manager وجود ندارد.
  6. با بررسی صفحه به‌روزرسانی مایکروسافت ویندوز، مطمئن شوید که Windows Me به‌روز است. همچنین، مطمئن شوید که رایانه شما آخرین درایورهای دستگاه های سخت افزاری نصب شده در رایانه شما را دارد.
  7. اگر رایانه شما یک برنامه محافظت از ویروس نصب کرده است، مطمئن شوید که به روز است و هیچ ویروسی شناسایی نشده است. اگر رایانه شما برنامه محافظت از ویروس ندارد، برنامه ای را نصب کنید تا مطمئن شوید هیچ ویروسی مشکل شما را ایجاد نمی کند
مشکل با دستگاه سخت افزاری

اگر با یک دستگاه سخت افزاری مشکل دارید، مراحل اولیه عیب یابی را برای اقداماتی که می تواند برای کمک به حل مشکلات سخت افزاری خود انجام دهید، ببینید.

دیگر

اگر همچنان خطا دارید یا نمی توانید مشکل خود را حل کنید، irtecnology.ir را جستجو کنید، راهنمای آنلاین ما رابررسی کنید. اگر پس از بررسی این مکان‌ها همچنان نمی‌توانید مشکل خود را حل کنید، با ما تماس بگیرید.

0
0