خرید مانیتور کامپیوتر می تواند یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری باشد زیرا چیزی است که هر روز به آن نگاه می کنید. یک مانیتور بی کیفیت می تواند باعث خستگی چشم و تجربه بدی شود.
تکنولوژی
CRT – امروزه یکی از متداول ترین فناوری های مورد استفاده برای نمایشگرهای کامپیوتر است. CRT یا لوله اشعه کاتد، فناوری بسیار شبیه به آنچه در اکثر تلویزیون ها می بینید است. مانیتورهای CRT یک راه حل مقرون به صرفه هستند. با این حال، آنها حجیم و بسیار سنگین هستند.
مانیتورهای صفحه تخت و ال سی دی – LCD یا نمایشگر کریستال مایع مشابه آنچه در رایانه های قابل حمل یافت می شود. نمایشگرهای LCD به طور کلی تصویر را بسیار واضحتر نشان میدهند، سبکتر و فضا کارآمدتر هستند. با این حال، آنها یک راه حل بسیار گران قیمت برای نمایشگرهای دسکتاپ هستند.
اندازه
هنگام خرید مانیتور با استفاده از فناوری CRT، مهم است که موارد زیر را در نظر بگیرید:
اندازه ابعادی اندازه می تواند یکی از مهم ترین ملاحظات در هنگام خرید مانیتور کامپیوتر باشد. مانیتورها در ابعاد 15، 17، 19 و 21 در دسترس هستند. مانند بسیاری از چیزها، بزرگتر گران تر است. هرچه صفحه نمایش بزرگتر باشد، فضای قابل مشاهده بیشتری باید با آن کار کنید. ما به کاربرانی که قصد دارند بیش از یک تا دو ساعت در روز از رایانه خود استفاده کنند و فضای موجود را در اختیار دارند حداقل یک مانیتور 17 اینچی خریداری کنند، توصیه می کنیم. یک مانیتور 21 اینچی در نهایت، کاربرانی که فضای کمی دارند یا قصد دارند از رایانه برای پردازش متن و ایمیل استفاده کنند، ممکن است بخواهند یک مانیتور 15 اینچی را در نظر بگیرند.
اندازه قابل مشاهده – اندازه قابل مشاهده مانیتور یک نکته مهم است و می تواند بسته به سازنده متفاوت باشد. اندازه قابل مشاهده اندازه منطقه قابل مشاهده است و نه مانیتور کامل.
گام نقطه و راه راه
هنگام خرید یک مانیتور، نقطه نقطه یا خط راه راه توجه مهمی است. اندازه گیری نقطه نقطه در اکثر مانیتورها یافت می شود و مقدار فضایی را (به میلی متر) که دو پیکسل مجاور هم رنگ را از هم جدا می کند، مشخص می کند. هرچه گام نقطه کوچکتر باشد، تصویر واضح تر است. توصیه می کنیم هنگام خرید مانیتور، گام نقطه بزرگتر از 0.25 نباشد.
گام راه راه اندازه گیری است که با مانیتورهای Trinitron یا Diamondtron استفاده می شود و اندازه گیری (به میلی متر) است که دو نوار همرنگ را از هم جدا می کند. هر چه گام راه راه کمتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر است.
وقتی به مانیتورها نگاه میکنید، فقط باید اندازهگیری گام نقطه یا اندازهگیری گام راه راه را ببینید. شما نباید هر دوی این اندازهها را با اندازهگیری یک نمایشگر ببینید.
در نهایت، این دو اندازه گیری متفاوت نباید یک مقایسه اندازه گیری در هنگام تصمیم گیری بین دو یا چند نمایشگر باشد، هر فناوری متفاوت است.
قطعنامه
رزولوشن حداکثر وضوح پیکسل هایی است که می توانند به صورت افقی x عمودی نشان داده شوند. هنگام خرید مانیتور در هر اندازه ای که اندازه وضوح بزرگ مانند 1600 x 1200 برای مانیتور 15 اینچی را تبلیغ می کند، محتاط باشید.
برخی از تولیدکنندگان مانیتور ممکن است چنین رزولوشنهایی را با هزینهی بالا مجاز کنند، اما اکثر کاربران هرگز به چنین وضوحهایی نیاز ندارند. با افزایش اندازه مانیتور، نمایش تصویر کاهش می یابد. در زیر فهرستی از محدودیت وضوح قابل استفاده بر اساس اندازه نمایشگر آمده است. این اندازهها قابل بحث هستند، اما وضوحهای استاندارد و پربازدید هستند.
15″ 800 x 600 یا 1024 x 768
17″ 1280 x 1024
19″ 1280 x 1024
21″ – 1600 x 1200
نرخ تازه سازی
نرخ تازهسازی اندازهگیری تعداد دفعاتی است که صفحه نمایش دوباره ترسیم میشود. این اندازهگیری بر حسب هرتز اندازهگیری میشود و توصیه میشود که یک نمایشگر حداقل نرخ تازهسازی 75 مگاهرتز را در وضوحی که میخواهید اجرا کنید، داشته باشد.
کنترل ها
هنگام خرید یک مانیتور، مهم است که به کنترل های موجود آن مانیتور نگاه کنید. کنترل ها امکان تغییر یا تنظیم تنظیمات قابل مشاهده را فراهم می کنند.
محدوده قیمت
هنگام خرید مانیتور، انتظار داشته باشید که هزینه بسیار کمتری نسبت به نمایشگر LCD یا صفحه تخت پرداخت کنید. علاوه بر این، هر چه مانیتور بزرگتر باشد، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. هنگام خرید مانیتور، انتظار داشته باشید موارد زیر را بر اساس اندازه بپردازید.
صفحه نمایش 15 اینچی: 200 دلار یا کمتر
صفحه نمایش 17 اینچی: 200 تا 400 دلار
صفحه نمایش 19 اینچی: 400 تا 1000 دلار
صفحه نمایش 21 اینچی: 700 تا 2000 دلار
آماده خرید
هنگامی که اطلاعات مناسب را بررسی کردید و باور کردید که آماده خرید یک مانیتور جدید هستید، اطمینان حاصل کنید که منبعی که قصد خرید مانیتور را از آن دارید منبع معتبری است و بخش ما را در مورد مواردی که باید به آن توجه کنید را بررسی کرده اید.