رازها و نکاتی در مورد تبلیغ وب سایت و وبلاگ شما
تبلیغ چیزی به معنای افزایش نمایش عمومی آن است و به مخاطبان جدید اجازه می دهد تا از وجود آن مطلع شوند. تبلیغ یک گام مهم در ایجاد یک کسب و کار یا به اشتراک گذاری محتوا در اینترنت است. بسیاری از روش های ارتقاء وجود دارد، برخی موثر و برخی دیگر کمتر. تبلیغات باید به گونه ای انجام شود که برای دستیابی به مخاطبان مؤثر باشد، اما در عین حال اخلاقی و صادقانه باقی بماند و از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری کند.
تا زمانی که وب سایت شما در میان نتایج برتر موتورهای جستجو قرار نگیرد، هیچ کس از وجود سایت شما خبر نخواهد داشت. اینترنت از میلیاردها صفحه وب تشکیل شده است و میلیون ها صفحه دیگر هر روز ظاهر می شوند. نکات ما به بهبود رتبه بندی موتور جستجو و کیفیت صفحه با استفاده از رازها و نکاتی که در بیست سال گذشته آموخته ایم کمک می کند.
رازها و نکات
محتوا
محتوای جدید و اصلی ایجاد کنید
تا کنون، مهمترین قدم اول هر سایتی ایجاد محتوای جدید و اصلی است. موتورهای جستجو از رباتهای وب (عنکبوت/خزنده) استفاده میکنند که برای جستجوی یک وبسایت و گرفتن کلمات کلیدی و متن از وبسایت برای فهرست شدن در موتور جستجوی آنها طراحی شدهاند. اگر سایت شما محتوای با کیفیت زیادی نداشته باشد، شانس یافتن شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به عنوان مثال، اگر صفحه وب شما دارای ده صفحه و رقیب شما دارای 100 صفحه است، به احتمال زیاد ابتدا وب سایت رقیب شما پیدا می شود.
مطالب را مرتباً به روز کنید
محتوای جدید را مرتباً به روز کنید و اضافه کنید. اگر سایت شما حاوی محتوایی است که اغلب به روز می شود، بازدیدکنندگان دلیل دیگری برای بازگشت و نشانه گذاری سایت شما دارند و خزنده های موتورهای جستجو بیشتر از سایت شما بازدید می کنند. توصیه می کنیم حداقل 2 تا 3 صفحه از محتوای جدید در هفته یا حتی بهتر از آن، در صورت امکان هر روز یک صفحه جدید ایجاد کنید. سایت هایی که بیش از یک ماه است به روز نشده اند از نظر اکثر بازدیدکنندگان صفحات متروکه محسوب می شوند.
اسکریپتها و ابزارهای دیگر نیز میتوانند محتوای جدید را به صورت ساعتی یا روزانه پست کنند. برای مثال، صفحه اصلی irtecnology دارای یک رویداد تاریخچه مرتبط با رایانه است که روزانه پست میشود، یک کلمه رایانه روزانه، نکات ماهانه رایانه، و پستها و صفحات انجمن جدید به محض وقوع ارسال میشود. وقتی بازدیدکنندگان این نوع ویژگی ها را می بینند، دلیلی برای بازدید مجدد به آنها می دهد.
حتی اگر سایت شما فقط محصولات می فروشد، محتوا اضافه کنید
اکثر کاربران فقط برای خرید یک محصول از یک وب سایت بازدید نمی کنند. اگر سایت شما چیزی را می فروشد، باید اطلاعات کامل محصول، مانند نحوه راه اندازی محصول، نحوه استفاده، قابلیت های آن، نظرات و نظرات کاربران را داشته باشد. این نه تنها بازدیدکنندگان بیشتری را به صفحات وب شما میآورد، بلکه کسی که محصول را درک میکند، احتمال خرید محصول را بیشتر میکند.
محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند بررسی محصول، برای هر سایتی که محصولات را می فروشد، ضروری است. اکثر مردم انتظار دارند حداقل یک بررسی کلی از یک محصول داشته باشند و نظرات خوب بسیاری از کاربران اغلب می تواند بازدید کننده را برای خرید محصول ترغیب کند.
محتوا را قالب بندی کنید
با ایجاد عناوین خوانا، کوتاه و جذاب، محتوای صفحات وب خود را در قالبی آسان برای خواندن و اسکن قالب بندی کنید. انجام این کار باعث می شود صفحه وب شما برای اسکن، خواندن لذت بخش تر باشد و به کاهش نرخ پرش سایت شما کمک می کند. برای عنوان هر صفحه نیز پیشنهاد می کنیم آن را با تگ های عنوان HTML احاطه کنید. تگ های عنوان به مطابقت کلمات کلیدی کمک می کنند و می توانند رتبه بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشند.
توجه داشته باشید که به طور متوسط از هر 10 نفر 8 نفر کپی تیتر را می خوانند، اما تنها 2 نفر از هر 10 نفر بقیه مطالب صفحه را می خوانند. اگر عنوان شما گیج کننده، مشکل یا ناخوشایند باشد، آنها به خواندن ادامه نمی دهند.
اهمیت بند اول
پاراگراف اول صفحه مهمترین پاراگراف صفحه است. موتورهای جستجو به پاراگراف اول توجه زیادی دارند و اولین پاراگراف چیزی است که چشم خوانندگان را به خود جلب می کند. قرار دادن کلمات کلیدی مهم در این پاراگراف و اطمینان از اینکه به خوبی نوشته شده است به بهبود رتبه شما و کاهش نرخ پرش شما کمک می کند.
مطمئن شوید که هر صفحه محتوای کافی دارد
صفحات وب فردی که فقط شامل چند ده کلمه هستند کمکی به صفحه شما یا بازدیدکنندگان شما نمی کنند. مطمئن شوید که هر صفحه حداقل 200 کلمه داشته باشد. با این حال، افزودن محتوای مفیدتر و باکیفیتتر به صفحه شما شانس بیشتری برای رتبهبندی بالاتر از صفحات رقیب میدهد.
یک تصویر جذاب اضافه کنید
مردم موجودات بصری هستند. افزودن یک یا چند عکس به هر صفحه وب به جلب توجه بازدیدکنندگان کمک میکند، علاقه ایجاد میکند و مطمئن میشود که بلافاصله سایت را ترک نمیکنند. هنگام اضافه کردن یک عکس، یک ویژگی alt اضافه کنید که تصویر را توصیف می کند و از کلمات کلیدی استفاده می کند که کسی در جستجوی خود استفاده می کند.
رایگان
اکثر مردم در اینترنت انتظار دارند که اطلاعات رایگان باشد. اگر سایت شما حاوی اطلاعات رایگان است، آن را ذکر کنید، به عنوان مثال، “کمک کامپیوتر رایگان” جذاب تر از “کمک کامپیوتری” است. با این حال، از کلمه “رایگان” سوء استفاده نکنید. بازدیدکنندگانی که از یک پیوند رایگان بازدید می کنند و یک صفحه غیر رایگان، شرایط ثبت نام یا طرح دیگری پیدا می کنند، صفحه را ترک خواهند کرد. فریب دادن یک کاربر ممکن است باعث شود او از یک صفحه یا پیوند بازدید کند، اما هرکسی که احساس می کند فریب خورده است سریعاً آن را ترک می کند و دیگر برنمی گردد.
دامنه، عناوین و URL
دامنه
اگر قصد دارید کاری با صفحه وب خود انجام دهید، نام دامنه ضروری است. هنگام ثبت نام دامنه، مطمئن شوید که نام آن کوتاه، ساده، املای آسان و به خاطر سپردن آسان باشد. برای مثال، irtecnology نامی برای به خاطر سپردن و تایپ آسان تر از irtecnologyfreetechnicalhelp است. متأسفانه، بسیاری از نامهای دامنه کوتاه رایج قبلاً ثبت شدهاند، بنابراین تا حد امکان به نامها و کلمات کلیدی بیشتری فکر کنید. انجام جستجوی whois یک راه آسان برای تعیین دامنه های موجود است. GoDaddy whois یک نمونه از خدمات جستجوی نام دامنه است.
عنوان صفحه
اکثر موتورهای جستجو هنگام نمایش سایت شما در نتایج جستجوی خود از عنوان صفحه وب شما استفاده می کنند. بنابراین، تمرکز بر هر عنوان صفحه وب همیشه یک ایده هوشمندانه است. به عنوان مثال، عنوان این صفحه “رازها و نکات تبلیغ صفحه وب و وبلاگ شما” است. این عنوان نه تنها توصیفی است بلکه از کلمات کلیدی شامل اسرار، نکات، صفحه وب و تبلیغات نیز استفاده می کند. هنگام ایجاد عنوان، نکات زیر را دنبال کنید.
- تا حد امکان خاص باشید و موارد منحصر به فرد را در صفحه بگنجانید.
- همیشه از مهمترین کلمات کلیدی در ابتدای عنوان خود استفاده کنید.
- حداکثر اندازه یک عنوان باید 70 کاراکتر باشد.
- در عنوان خود از 10 تا 12 کلمه بیشتر استفاده نکنید.
کلمات کلیدی URL
با افزودن زیرشاخه هایی که کلمات کلیدی شما هستند، کلمات کلیدی را به URL خود (Uniform Resource Locator) اضافه کنید. برای مثال، صفحه راهنمای CD-ROM irtecnology (حافظه فقط خواندنی دیسک فشرده) https://www.irtecnology.ir/help/cdrom.htm است. همانطور که نشان داده شده است، این URL دارای سه کلمه کلیدی است: کامپیوتر، راهنما و cdrom. از این به نفع خود استفاده کنید. امروزه موتورهای جستجو URL شما را به متن تبدیل کرده و از آن به عنوان روشی برای نمایه سازی صفحه وب خود استفاده می کنند.
دامنه 301 تغییر مسیر می دهد
پس از اینکه دامنه خود را ثبت کردید، مطمئن شوید که دامنه شما به درستی به آدرس مورد نظر شما فوروارد می شود. برای مثال، irtecnology باید /https://www.irtecnology.ir باشد نه https://irtecnology.ir. هر دو آدرس معتبر هستند، اما اگر https://irtecnology.ir را وارد کنید، به https://www.irtecnology.ir ارسال می شود. اگر URL را فوروارد نکنیم، گوگل و سایر موتورهای جستجو هر دو دامنه را به عنوان دامنه های مختلف در نظر می گیرند و به دلیل محتوای تکراری می توانند باعث کاهش رتبه صفحه شوند.
اگر صفحه شما فوروارد نمی شود، شما یا میزبان وب شما باید یک تغییر مسیر 301 برای سایت خود ایجاد کنید.
ناوبری و چیدمان
اگر بازدیدکننده نتواند وب سایت شما را مرور کند، آن را ترک خواهد کرد. مطالعات نشان داده اند که زمان معمول اولین نمایش بین دو تا چهار ثانیه است. اگر بازدیدکننده نتواند آنچه را که میخواهد بیابد، خواندن اطلاعات شما دشوار است یا نتواند صفحه را پیمایش کند، آن را ترک میکند زیرا معمولاً گزینههای دیگری وجود دارد.
پیوند به تمام صفحات فرعی از صفحه اصلی
صفحه اصلی شما باید به تمام صفحات فرعی شما پیوند داده شود. اگر این امکان پذیر نیست، حداقل باید به بخش های اصلی شما پیوند داده شود. هنگام طراحی وب سایت خود، مطمئن شوید که بازدیدکنندگان می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند با چند کلیک پیدا کنند. ایجاد فهرستی از صفحات فرعی یا دسته بندی ها، افزودن موتور جستجو یا ساختن نقشه سایت همگی می توانند به بازدیدکنندگان شما کمک کنند.
صفحات فرعی باید به صفحه اصلی پیوند داده شوند
همه صفحات فرعی شما باید به صفحه اصلی یا سایر بخش های اصلی صفحه اصلی شما پیوند داده شوند. بسیاری از بازدیدکنندگان شما از طریق صفحه اصلی از صفحه شما بازدید نمی کنند، بازدیدکنندگان از همه صفحات فرعی به آنجا بروند. به عنوان مثال، یک لوگو یا نام شرکت باید به صفحه اصلی پیوند داشته باشد یا یک نوار ناوبری باید پیوندی داشته باشد که عبارت «خانه» را نشان دهد. همچنین ایده خوبی است که راهی برای بازگشت به صفحه اصلی در پایین هر صفحه داشته باشید.
یک موتور جستجو دریافت کنید
اگر صفحه شما موتور جستجو ندارد و چندین صفحه دارد، از موتور جستجوی شخص ثالث استفاده کنید. این اسکریپت های موتور جستجوی سفارشی را می توان در کمتر از چند دقیقه در سایت شما پیاده سازی کرد.
آن را ساده، تمیز و سریع نگه دارید
بوسه
از اصل KISS (Seep It Simple Stupid) پیروی کنید. اگر وب سایت شما خیلی شلوغ یا بیش از حد پیچیده باشد، بازدیدکنندگان شما ناامید شده و آن را ترک می کنند.
بازدیدکننده را مجبور نکنید که اسکرول کند
هنگامی که برای اولین بار از یک صفحه وب بازدید می کنید، اکثر بازدیدکنندگان به پایین پیمایش نمی کنند. اطلاعات مهم و چشم نواز را در اولین صفحه قابل مشاهده نگه دارید. اگر صفحه شما اطلاعات زیادی دارد، در بخش اول پیوندهای نشانک ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان به آنچه در صفحه مورد علاقه آنهاست بپرند. در نهایت، هرگز یک بازدیدکننده را افقی نکنید. یک صفحه وب که از چپ به راست پیمایش میکند باعث ناامیدی میشود و اکثر بازدیدکنندگان حتی متوجه نمیشوند که باید اسکرول کنند و آن را ترک کنند.
هدرهای خود را کوچک نگه دارید
هدرهای بالای تمام صفحات شما باید کوچک و حداکثر یک تا دو اینچ ارتفاع داشته باشند. یک هدر بزرگ باعث می شود که بازدیدکننده در هر صفحه به پایین اسکرول کند و اغلب حواس کاربرانی را که مرتباً از سایت بازدید می کنند پرت می کند.
با سایر مانیتورها و مرورگرها تست کنید
همه کاربران مرورگر، مانیتور یا کامپیوتر یکسانی ندارند. مطمئن شوید که صفحات وب شما در همه رایانه ها و مانیتورها خوب به نظر می رسند. صفحه نمایش داده شده بر روی یک مانیتور 17 اینچی زمانی متفاوت به نظر می رسد که در یک مانیتور یا لپ تاپ کوچکتر 15 اینچی نمایش داده شود. استفاده از تست های آنلاین را در نظر بگیرید تا ببینید صفحه وب شما با مرورگرهای مختلف چگونه به نظر می رسد.
با دستگاه های دیگر تست کنید
امروزه کامپیوترها تنها راه دسترسی مردم به اینترنت نیستند. اطمینان حاصل کنید که صفحه شما در دستگاه های دیگر مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها قابل دسترسی و قابل مشاهده است.
از تصاویر بزرگ و فایل های فلش خودداری کنید
از تصاویر بزرگ و یا انیمیشن های فلش که زمان زیادی برای بارگذاری آنها نیاز است، خودداری کنید. همه یک اتصال پهنای باند ندارند. بازدیدکنندگان با مودم یا اتصالات اینترنتی کندتر ممکن است نسبت به زمان بارگذاری کند بی تاب شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، میانگین زمان مشاهده در یک وب سایت چند ثانیه است، بنابراین باید بلافاصله با یک صفحه بارگذاری سریع توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید. اگر صفحه شما به تصاویر بزرگ نیاز دارد، آن ها را در یک صفحه جداگانه بارگذاری کنید.
زمان بارگذاری خود را تست کنید
مطمئن شوید که زمان بارگذاری کلی یک صفحه وب بیش از چهار ثانیه نباشد. زمان بارگذاری سریع بازدیدکنندگان را در سایت شما نگه می دارد و موتورهای جستجو مانند گوگل از زمان بارگذاری صفحه وب به عنوان بخشی از الگوریتم خود برای رتبه بندی صفحه شما در نتایج جستجوی خود استفاده می کنند. بخش هایی از صفحه وب خود را از طریق آزمایش های آنلاین اجرا کنید تا به تعیین بخش های کند صفحه وب خود کمک کنید و صفحه خود را از نقاط مختلف جهان آزمایش کنید.
متا تگ ها و robots.txt
متا تگ ها
متا تگ ها متن پنهانی هستند که در منبع یک صفحه وب جستجو شده توسط موتورهای جستجو و مرورگرها یافت می شود. در زیر دو نمونه از متا تگ ها برای اضافه کردن به کد HTML خود آورده شده است.
مثال توضیحات و کلمات کلیدی
<meta name="description" content="Free web page promotion tips and secrets in getting to the top of search engines and increasing the traffic to your website.">
توضیحات یک صفحه وب تا حد زیادی مهمترین متا تگ است که در هر صفحه وجود دارد. توضیحات نشان می دهد که صفحه وب شما در مورد چه چیزی است و به عنوان توضیحات نمایش داده شده در نتایج موتورهای جستجو استفاده می شود.
<meta name="keywords" content="free, promotion secrets, promotion tips, promotion, secrets, SEO, banner exchange, search engines, increase page rank, pagerank, listing, keywords">
قوانین کلی متا تگ ها
- مانند سایر کدهای HTML، متا تگ های هر وب سایتی برای همه قابل مشاهده است. منبع برخی از صفحات وب رقبای خود را مشاهده کنید تا ایده بگیرید.
- موتورهای جستجو بیشتر از چهار خط اول توضیحات و متا تگ کلمات کلیدی استفاده نمی کنند. بیش از چهار خط متن وارد نکنید، زیرا استفاده نمی شود و می تواند باعث حذف سایت شما از لیست شود.
- توضیحات و کلمات کلیدی اطلاعات موجود در صفحه را ارسال کنید. بازدیدکنندگانی که برای بازدید از صفحه شما فریب میخورند، باقی نمیمانند و این شکل از فریب میتواند باعث شود کل سایت شما توسط موتورهای جستجو مسدود شود.
- به دلیل سوء استفاده، موتورهای جستجو مانند گوگل دیگر به متا تگ کلمات کلیدی نگاه نمی کنند.
امروزه بیشتر موتورهای جستجو دیگر تنها به متا تگ ها متکی نیستند و برخی موتورهای جستجو حتی به آنها نگاه نمی کنند. برخی از افراد توصیه می کنند از تگ های متا صرف نظر کنید. با این حال، هنوز هم موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند که از این برچسب ها استفاده می کنند. ما به شدت توصیه می کنیم، حداقل، یک متا تگ توضیحات داشته باشید.
Robots.txt
موتورهای جستجو از روباتها (عنکبوت/خزنده) برای خزیدن و فهرستبندی خودکار صفحه وب شما استفاده میکنند. این ربات ها اغلب به robots.txt متکی هستند تا به آنها بگویند چه چیزی را می توانند و چه چیزی را نمی توانند در وب سایت شما فهرست کنند. اگر این فایل در وب سایت شما وجود نداشته باشد، ممکن است وب سایت شما به درستی ایندکس یا نمایه نشده باشد. مطمئن شوید که حداقل یک robots.txt اساسی در دایرکتوری ریشه خود دارید.
ایمیل
هر چه سریعتر پاسخ دهید
اگر صفحه شما ایمیل میپذیرد، در اسرع وقت به هر ایمیل پاسخ دهید. اگر صفحه شما حجم زیادی از ایمیل را تجربه می کند، مطمئن شوید که به بازدیدکنندگان خود اطلاع دهید که پاسخ ها ممکن است کمی طول بکشد.
آدرس وب خود را در ایمیل های خود ذکر کنید
هنگام پاسخ دادن یا ارسال ایمیل، همیشه از امضای نام شرکت، آدرس وب و آدرس ایمیل خود اطمینان حاصل کنید. امضا آدرس وب سایت شما را به کاربران یادآوری می کند و یک روش عالی برای تبلیغات رایگان است. با این حال، امضا را کوچک نگه دارید. نباید بیش از سه خط متن باشد.
اسپم ارسال نکنید
اکثر مردم اسپم را نادیده می گیرند. ارسال ایمیل های ناخواسته می تواند آدرس ایمیل یا دامنه شما را به لیست هایی اضافه کند که شما را از ارسال ایمیل به سرورهایی که این لیست ها را بررسی می کنند منع می کند.
به دیگران در مورد سایت خود اطلاع دهید
پیوندها
به سایر صفحات مرتبط لینک دهید و ببینید آیا آنها در تبادل لینک شرکت می کنند یا خیر. یکی از راه هایی که گوگل صفحات را رتبه بندی می کند این است که چه کسی به سایت شما لینک می دهد و سایت آنها چقدر محبوب است. هر چه تعداد لینک های ورودی به صفحه شما بیشتر باشد، بازدیدکنندگان صفحه شما را بیشتر می یابند زیرا در نتایج جستجو بالاتر است.
دوستان و خانواده
به دوستان، خانواده و همکاران خود در مورد وب سایت خود اطلاع دهید. این نه تنها یک راه خوب برای انتشار کلمه است، بلکه ممکن است بازخورد بیشتری در مورد وب سایت شما ارائه دهد.
شبکه اجتماعی
در انجمنهای آنلاین، گروههای خبری، یا سایر سایتهای مبتنی بر جامعه که به موضوع وبسایت شما مربوط میشوند، شرکت کنید، در حالی که از طریق امضا یا پیوند به دیگران اجازه دهید از وبسایت خود مطلع شوند. با این حال، فقط برای تبلیغ بازدید نکنید. ارائه بازخورد و پیشنهادات سازنده در غیر این صورت، پست حذف می شود، یا ممکن است ممنوع شود.
سایت خود را به کاربران یادآوری کنید
یادآوری به مشتریان و بازدیدکنندگان قبلی خود از صفحه وب خود گامی مهم در بازگشت آنهاست. در زیر چند نکته مفید برای یادآوری بازدیدکنندگان اخیر از صفحه وب شما آورده شده است.
صفحات طرفداران فیس بوک و توییتر
ایجاد یک صفحه هواداران در فیس بوک و یک صفحه توییتر یک راه عالی برای به روز نگه داشتن جامعه شما و یک راه عالی برای ارسال تبلیغات است.
به کاربران اجازه دهید صفحه شما را رتبه بندی کرده و به اشتراک بگذارند
با افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی، امکان رتبه بندی و اشتراک گذاری صفحات شما یکی دیگر از ویژگی های مهم است. این پیوندهای اشتراک گذاری و رتبه بندی (مانند مواردی که در سمت چپ نشان داده شده است) را می توان با استفاده از خدماتی مانند ShareThis اضافه کرد.
فیدهای RSS
ایجاد فیدهای RSS راهی آسان برای به روز نگه داشتن کاربران فنی بیشتر در مورد به روز رسانی های وب سایت و محتوای جدید است. به عنوان مثال، فیدهای RSS irtecnology از سرویس رایگان Feedburner برای کنترل آسان، امکان اشتراک بازدیدکنندگان از طریق ایمیل، و امکان ارسال پستهای RSS در توییتر استفاده میکنند.
خبرنامه و لیست پستی
خبرنامه های ایمیل و لیست های پستی می تواند یکی دیگر از روش های فوق العاده برای به روز نگه داشتن کاربران باشد. ارسال خبرنامه های ماهانه و آخرین معاملات شما هر دو نمونه ای از نحوه یادآوری بازدیدکنندگان و مشتریان قبلی سایت شما هستند.
یادآوری تولد
اگر شرکت شما تاریخ تولد را ثبت می کند، برای بازدیدکنندگان یا مشتریان خود اعلامیه های تولد را تبریک بفرستید. اکثر کاربران از لمس شخصی، حتی اگر خودکار باشند، قدردانی می کنند.
ترافیک، گزارشها و کلمات کلیدی را تماشا کنید
بازدیدکنندگان صفحه وب را تجزیه و تحلیل کنید
امروزه بسیاری از میزبان های وب نمودارهایی را برای اطلاعات ترافیک در اختیار کاربران خود قرار می دهند. سعی کنید این اطلاعات را مشاهده کنید و مشخص کنید که چه صفحاتی پرطرفدار هستند یا مردم کجا را ترک می کنند.
از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید
آمار اولیه میزبان وب یک شروع معقول است. با این حال، هیچ چیز با سرویس رایگان Google Analytics قابل مقایسه نیست. گزارش های گوگل آنالیتیکس ایده بهتری از نحوه استفاده کاربران از وب سایت شما ارائه می دهد و بهتر از هر چیزی است که هر میزبان وب می تواند به صورت رایگان ارائه دهد.
بر اساس اطلاعات عمل کنید
بررسی کنید که افراد چگونه وارد سایت شما میشوند و از کجا خارج میشوند و از آن خارج میشوند. اگر صفحه ای محبوب است، آن صفحه را به سایر صفحات مرتبط در سایت خود پیوند دهید. اگر صفحه ای دارای رتبه خروجی یا پرش بالایی است، صفحه را بهبود ببخشید و در صورت نیاز اطلاعات بیشتری اضافه کنید.
کلمات کلیدی جستجوی محبوبی که بازدیدکنندگان برای یافتن صفحه شما استفاده می کنند را بررسی کنید. اگر صفحه ای دارای کلمات کلیدی جستجویی است که به اطلاعاتی که دارید مربوط نمی شود، آن را به صفحه خود اضافه کنید.
کلمات کلیدی را بررسی کرده و یاد بگیرید
از ابزارهای آنلاین برای نظارت و مقایسه کلمات کلیدی جستجو برای کمک به قضاوت بهتر از کلمات کلیدی در سایت خود استفاده کنید. ابزار خوبی که ما استفاده می کنیم و توصیه می کنیم Google Trends است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی جستجو را وارد کرده و مقایسه کنید و گرایش ها را پیدا کنید.
تالار گفتمان، تابلوی اعلانات، یا سایر انجمن های تولید شده توسط کاربر
یک جامعه ایجاد کنید
یک تالار گفتمان آنلاین یا بخش نظرات ایجاد کنید که به بازدیدکنندگان امکان می دهد نظرات، سؤالات و پست ها را ارسال کنند. ایجاد یک انجمن نه تنها یک راه عالی برای ایجاد یک جامعه برند، بلکه همچنین تولید محتوای بیشتر برای سایت شما است. اگر قبلاً یک انجمن دارید، مطمئن شوید که نکات ما را برای محبوب کردن انجمن خود مطالعه کرده اید.
به سایر شبکه های اجتماعی بپیوندید
ثبت نام کنید و عضو انجمن ها و شبکه های اجتماعی محبوب آنلاین مانند فیس بوک، استامبل آپون، پینترست، توییتر و مای اسپیس شوید. اگر شرکت، محصول یا خدماتی دارید، یک صفحه هوادار در فیسبوک نیز ایجاد کنید.
سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی و معرفی کنید
گوگل – امروزه گوگل به عنوان شناخته شده ترین موتور جستجو در اینترنت و اغلب تنها موتور جستجوی مورد استفاده بسیاری از افراد رتبه بندی می شود. لازم نیست هر صفحه در سایت خود را ارسال کنید. با این حال، برای سرعت بخشیدن به سرعت یافتن ربات های گوگل سایت شما، صفحه اصلی خود را به لینک زیر ارسال کنید.
تبلیغ کسب و کار محلی شما
اگر یک وب سایت تجاری دارید و نیاز به تبلیغ کسب و کار و سایت دارید، حتماً آن را به Google Places و Bing Business ارسال کنید.
خدمات بهینه سازی جستجو و سایر خدمات پولی
چندین شرکت و افراد وجود دارند که ادعا می کنند به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کنند. در حالی که این خدمات ممکن است رتبه شما را بهبود بخشد، این احتمال وجود ندارد که برای جستجوهای مورد نظر شما این اتفاق بیفتد. پیروی از همه توصیههای رایگان در این صفحه از هر سرویس پولی سودمندتر است.
موتورهای جستجو را تجزیه و تحلیل کنید
گوگل
گوگل یکی از بزرگترین (اگر نه بزرگترین) فهرست موتورهای جستجو در اینترنت را دارد. از آن به نفع خود استفاده کنید تا ببینید چه کسی به شما یا رقبای شما لینک می دهد و در مورد سایت شما چه می گویند. از هر یک از جستجوهای زیر استفاده کنید تا ببینید صفحه شما چگونه ایندکس شده است و چه کسی به شما لینک می دهد.
سایت: www.irtecnology.ir
در مثال بالا، جستجوی گوگل هر صفحه ای را که آنها فهرست کرده اند حاوی irtecnology.ir نشان می دهد. جایگزینی irtecnology با دامنه خود یک راه آسان برای تعیین تعداد نقاط ورودی به وب سایت شما است. هر چه یک صفحه نقاط ورودی بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای بازدیدکنندگان برای یافتن صفحه وب شما خواهد داشت.
لینک:https://www.irtecnology.ir -site:irtecnology.ir
در این مثال بعدی، گوگل تمام صفحاتی را که به irtecnology.ir پیوند دارند، اما irtecnology.ir نیستند، نمایش می دهد. دامنه خود را جایگزین irtecnology کنید تا نتایج خود را دریافت کنید.
Google Alerts را راه اندازی کنید
در نهایت، Google Alert را راهاندازی کنید تا هر زمان که صفحه وب یا نام شرکت شما ذکر شد، برای شما ایمیل ارسال کند. Google Alerts روشی آسان برای یافتن صفحات و مقالات جدید است که به سایت شما پیوند داده می شوند یا خدمات شما را ذکر می کنند.
Google Webmaster Tools را راه اندازی کنید
کنسول جستجوی گوگل یکی دیگر از خدمات رایگان عالی است که گوگل در اختیار وب مسترها قرار می دهد. با استفاده از این ابزارها، عبارتهای جستجوی مورد استفاده برای یافتن صفحات، خطاهای خزیدن، پیوندهای سایت، کلمات کلیدی، تشخیصها و موارد دیگر را مشاهده کنید.
مراقب خطاها باشید
لینک های بد
لینک های بد یک مشکل رو به رشد صفحات وب و راهی آسان برای از دست دادن بازدیدکنندگان هستند. هرگز نام یا مکان صفحات خود را تغییر ندهید، حتی در هنگام طراحی مجدد یک صفحه وب. این احتمال وجود دارد که آن صفحات قبلاً در موتورهای جستجو نمایه شده باشند، در صفحات وب دیگر پیوند داده شده باشند یا حتی نشانک گذاری شده باشند. حذف یا جابجایی صفحه شما مانند شروع مجدد است و می تواند باعث کاهش چشمگیر بازدیدکنندگان جدید شود.
املا و دستور زبان
صفحه شما توسط هزاران یا حتی میلیون ها نفر از افراد مختلف دیده می شود. مراقب املا و دستور زبان خود باشید مطمئن شوید که در صفحات خود یک بررسی املا انجام دهید و قبل از ارسال صفحه آن را تصحیح کنید. صفحه ای با اشتباهات املایی و دستوری ممکن است باعث شود که بازدیدکننده تحصیل کرده سایت شما را ترک کند.
HTML، CSS، و سایر خطاهای برنامه نویسی
HTML (زبان نشانه گذاری HyperText)، CSS (Cascading Style Sheets) یا سایر خطاهای برنامه نویسی می تواند باعث شود که وب سایت شما به درستی بارگیری نشود یا با مرورگرهای قدیمی کار نکند. اطمینان حاصل کنید که صفحه وب شما با همه مرورگرها کار می کند و افراد دارای معلولیت می توانند از صفحه شما استفاده کنند. از خدمات آنلاین رایگان برای بررسی سایت یا وبلاگ خود برای وجود خطا استفاده کنید.
وب سایت خود را درجه بندی کنید و اجازه دهید قدیمی شود
بگذارید کهنه شود – مانند یک ترشی سیر خوب
بسیاری از موتورهای جستجو، از جمله گوگل، سن وب سایت را نیز در رتبه کلی یک سایت قرار می دهند. اگر سایتی در سال 1998 آنلاین شد، ممکن است رتبه پیج بالاتری نسبت به سایت ایجاد شده در سال 2018 داشته باشد. بنابراین، هنگام تنظیم دامنه خود، مطمئن شوید که برای دراز مدت از آن راضی خواهید بود.
همچنین ایده خوبی است که دامنه خود را برای چندین سال آینده ثبت کنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو از این معیار برای تعیین اینکه آیا دامنه یک دامنه موقت برای کلاهبرداری از افراد است استفاده می کنند.
وب سایت خود را درجه بندی کنید
در نهایت، پس از رعایت تمامی توصیه ها و پیشنهادات بالا، با استفاده از ابزارهای آنلاین به وب سایت یا وبلاگ خود امتیاز دهید و رتبه بندی کنید.