مایکروسافت ویندوز به کاربران این امکان را می دهد که در کنار هر فایل در ویندوز اکسپلورر چک باکس هایی داشته باشند. چک باکس‌ها انتخاب، کپی، برش و حذف چندین فایل را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند. مراحل زیر را برای فعال کردن این ویژگی در رایانه خود دنبال کنید.

  1. Windows Explorer را با فشردن کلید Windows+E باز کنید.
  2. در Windows Explorer روی Tools و سپس Folder Options کلیک کنید.
  3. در Folder Options، روی تب View کلیک کنید.
  4. در تب View، به پایین بروید و گزینه Use boxes to select items را علامت بزنید.

5.     برای ذخیره تغییرات روی Apply و سپس OK کلیک کنید.

پس از فعال شدن، در Windows Explorer، یک چک باکس برای هر فایل یا پوشه در سمت چپ نام نمایش داده می شود. در زیر نمونه ای از این ویژگی فعال در Windows Explorer و برخی از چک باکس های علامت زده شده است.

نکته پاداش

برای انتخاب چندین فایل، بدون استفاده از چک باکس، Ctrl را فشار دهید.

0
0